Jag inser när jag tittar tillbaka i bloggen att det varit mycket snack om vädret, men det kanske också beror på att vädret inte varit någon höjdare under 2015. Juni har inte varit något undantag men har ändå bjudit på några mycket fina kvällar. Vi kan tyvärr inte se solnedgången från våra fönster hemma men den reflekteras fint i huset mittemot.
Barnen har sommarlov och vi bestämde oss för att göra en utflykt till Stadsbiblioteket (som renoverades helt och öppnade igen förra året) och den dagen ösregnade det som det bara kan göra i Göteborg. Det gick inte riktigt att ta en bild utomhus eftersom det troligen hade förstört kameran, men jag fick i alla fall en bild genom de höga fönstren inne i kaféet. Inte så mycket till juniljus den dagen direkt. Men det ska tilläggas att vi var väldigt nöjda med besöket ovädret till trots. Sista bilden är tagen i Botaniska Trädgården i den japanska delen. En solig men mycket blåsig dag. Om någon undrar.
Tanken med temat baksida var att det kan tolkas på flera sätt. Dock fick jag återigen inte riktigt till det som jag hade hoppats på (likadant med temat cirkel), mest på grund av avsaknad av tid. Det är ju möjligt att återanvända teman igen tänker jag, om man vill få en till chans att tolka ordet. Jag blev ändå hyfsat nöjd med de två bilder jag tog. Den första är från Röhsska Museets fasta utställning där de ställt upp en dräkt med ryggen mot besökaren. Jag gillar transparensen i bilden.
De uppställda tavlorna är så typiskt oss här hemma. Det känns som att det en sätter upp på väggen ska representera de som bor där, samtidigt som det ska passa in i resten av hemmet. Det är bland det svåraste som finns att sätta upp tavlor snyggt och hitta rätt plats. Därför står många av dem kvar på golvet hemma (dock numera undanställda på grund av krypande vild bebis). I väntan på bättre och mer beslutsamma tider.






2 kommentarer:
at: 27 juni 2015 kl. 17:23 sa...
Mums för biblioteksbilden, säger jag. Det blir så tydligt två olika miljöer med inne, varmt, ljust mot ute, kallt, mulet. Jättebra bild, fint också med utsnittet av stadsmiljön utanför. Japanska vattenbilden är självklart vacker. Tavelbilden är också en favorit. Du är inte rädd för att jobba med stora tomma ytor och du använder dem väl.
at: 27 juni 2015 kl. 18:45 sa...
Vad kul att du gillade biblioteksbilden, jag var inte ens säker på att jag skulle ta med den då den var en ögonblicksbild. :)
Skicka en kommentar