Content

söndag 9 augusti 2015

Augusti 2015 - Moln och Uppståndelse - Cecilia


Moln

Jag gillar moln nästan lika mycket som jag gillar svampar. Själva skalan manar till hänförelse. Himlen är sällan sig lik; alltid är det någon sorts förändring i sikte.





Bonus: cloudberry

Uppståndelse

Svårt tema för mig även fast jag valde det själv... Jag är lite skygg (feg) när det gäller att ta bilder på människor, vilket är synd i ett fall som detta. Människor är bra på att gestalta uppståndelse. Jag ratade en mängd motiv som var för långsökta och kom till slut fram till följande bilder:


Vem hittade största jordgubben i Hedemoras självplock? 
Myrstack. En plats för ständig uppståndelse, i alla fall när någon som jag dyker upp för att ta en närbild.
Mina skor var täckta av upprörda myror, jag skulle ha fotat dem också.
Målning av fågel (?) som får mig att associera till uppståndelse. Platsen är Långgruvan i Norbergs kommun.

1 kommentarer:

Angelique Lind says:
at: 10 augusti 2015 kl. 20:06 sa...

Fin variation på dina molnbilder. Det har varit ett tacksamt tema med tanke på vädret. Men, vem vill ha en molnfri himmel jämt? Inte jag i alla fall. Kul med bonusbilden. :)
Jag kämpade tappert men Viggo vann jordgubbstävlingen. Jag gillar myrbilden men tycker det var lite svårt att se detaljerna i den. Fågeln blev en favorit och ställer en massa frågor man vill ha svar på. Vem målade den och varför osv. Finfint överlag. I morgon ses vi. Kram så länge.

Skicka en kommentar

Om oss

Om oss
Sväggorna
Använder Blogger.