Moln
Jag gillar moln nästan lika mycket som jag gillar svampar. Själva skalan manar till hänförelse. Himlen är sällan sig lik; alltid är det någon sorts förändring i sikte.
| Bonus: cloudberry |
Uppståndelse
Svårt tema för mig även fast jag valde det själv... Jag är lite skygg (feg) när det gäller att ta bilder på människor, vilket är synd i ett fall som detta. Människor är bra på att gestalta uppståndelse. Jag ratade en mängd motiv som var för långsökta och kom till slut fram till följande bilder:
| Vem hittade största jordgubben i Hedemoras självplock? |
| Myrstack. En plats för ständig uppståndelse, i alla fall när någon som jag dyker upp för att ta en närbild. Mina skor var täckta av upprörda myror, jag skulle ha fotat dem också. |
| Målning av fågel (?) som får mig att associera till uppståndelse. Platsen är Långgruvan i Norbergs kommun. |

1 kommentarer:
at: 10 augusti 2015 kl. 20:06 sa...
Fin variation på dina molnbilder. Det har varit ett tacksamt tema med tanke på vädret. Men, vem vill ha en molnfri himmel jämt? Inte jag i alla fall. Kul med bonusbilden. :)
Jag kämpade tappert men Viggo vann jordgubbstävlingen. Jag gillar myrbilden men tycker det var lite svårt att se detaljerna i den. Fågeln blev en favorit och ställer en massa frågor man vill ha svar på. Vem målade den och varför osv. Finfint överlag. I morgon ses vi. Kram så länge.
Skicka en kommentar