Den här sommaren känns både lång och kort för mig. Lång eftersom den sista isen vi hade i mars verkar oändligt avlägsen idag, och kort när jag tittar på tomaterna på balkongen. De fick en långsam start i år, kommer de att hinna mogna fram?
Jag har många fina minnen från i sommar, men tyvärr också ännu ett ledsamt brandminne; Norbergs rikskända konditori
Elsa Anderssons brann ner till grunden för några dagar sedan. För att citera en vän så känns det som att Norbergs hjärta slitits ut. Ingen människa kom dock till skada, och tack vare räddningstjänstens insats tog inga andra byggnader eld. Nu har beretts plats för något annat där Elsas stod, och jag hoppas att ägarna till fastigheten och verksamheten har kraften och viljan att göra något bra av det med tiden. Jag kommer inte att posta bilder på den nuvarande ruinen här på bloggen.
Så, nu till de goda minnena... :-)
 |
| NATUR Daggbagge - skalbagge jag såg på morgonpromenad i Hökmora (den heter den egentligen grön guldbagge) |
 |
| FOTOGRAFI Gammal ugn tillhörande Högfors bruk |
 |
| MUSIK Tove Lo på Way Out West! Stort tack till brorsan som bjöd på biljetten :-) |
 |
| KULTUR Orgelinstallation i Verket i Avesta |
 |
| NATUR Svedjenäva |
 |
| UTFLYKT Stor lat trollslända och en nyfiken hund |
 |
| FAMILJ Sväggan fotograferade mig... |
 |
| ...och jag fotograferade sväggan. Tack för i sommar! |
1 kommentarer:
at: 24 augusti 2015 kl. 11:17 sa...
Åh, men tack själv för i sommar. Jag är glad att vi har hunnits umgås en del. Fina naturbilder, roligt med Collins nos och trollsländan. Orgelbilden är jättebra! Fint med detaljerna och den svarta bakgrunden. Jag funderade också på att lägga upp orgeln, men hade helst använt mig av den galna musiken. Du blev bra på bilden jag tog, även om den är något mörk. Jag tittar på bilden av mig och undrar vad jag gör? :D
Skicka en kommentar